.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
حاشیه‌های همایش جبهه پایداری

نخستین همایش جبهه پایداری انقلاب اسلامی در قم با حاشیه‌هایی از جمله اعتراض تعدادی از شرکت‌کنندگان به موضع‌گیری‌های اعضای شورای مرکزی این جبهه همراه بود.

به گزارش «مهر» هر چند در این مراسم که شامگاه شنبه با حضور تعدادی از اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری انقلاب اسلامی در مجتمع امام خمینی(ره) قم برگزار شد، تعداد قابل توجهی از مردم شرکت کرده بودند اما از اعتراض‌ها و نوع سئوال‌هایی که شرکت‌کنندگان می‌پرسیدند معلوم بود که بخشی از این جمعیت مخالف موضع‌گیری‌ها و اظهارات اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری بودند.

قاسم روانبخش که در انتخابات هشتم مجلس شورای اسلامی با وجود تبلیغات گسترده و تلاش زیاد نتوانسته بود به مجلس راه پیدا کند، اولین سخنران این همایش بود.

وقتی روانبخش درباره نفوذ جریان انحرافی در بدنه دولت و نادیده‌گرفتن هشدارهای بزرگان صحبت کرد، یکی از حاضران با صدای بلند گفت: آقای روانبخش شما در بسیاری از جاها فرامین رهبری را رعایت نکردی و تندروی کردی. نباید آقای احمدی‌نژاد و خدماتش نادیده گرفته شود.

در این لحظه یکی دیگر از حاضران در جلسه با گفتن "احسنت" این جملات را تائید کرد.

پس از اتمام سخنرانی محمود رجبی قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) که درباره لزوم تبعیت از ولایت فقیه صحبت کرده بود، فرد دیگری برای اینکه انتقاد خودش را از مواضع اعضای جبهه پایداری اعلام کند با صدای بلند گفت: برای سلامتی خدمتگزاران در خط ولایت و رئیس جمهور عزیز و یگانه پرچمدار نظام حضرت امام خامنه‌ای صلوات بفرستید.

در این جلسه حجج اسلام قاسم روانبخش، محمود رجبی و مرتضی آقاتهرانی به سخنرانی پرداختند و پس از آن میزگردی برای پاسخ به سئوالات حاضران با حضور زارعی، محصولی، روانبخش، آقاتهرانی، رسایی، کوچک‌زاده و متقی‌فر تشکیل شد.

آیا تائید آیت‌الله مصباح کار را درست می‌کند؟

در بخش پرسش و پاسخ این همایش سئوالاتی مطرح شد که دغدغه بسیاری از بزرگان و فعالان عرصه سیاست به ویژه جبهه متحد اصولگرایان از فلسفه تشکیل این جبهه پایداری، با وجود بزرگانی همچون حضرات آیات مهدوی کنی و یزدی در رأس جامعتین بوده و هست.

یکی از حاضران پرسید: مگر نه این است که آقای احمدی‌نژاد 6 سال پیش جزو امت حزب‌الله و در خط رهبر بود، ولی موقعی که به قدرت رسید به اهداف و دغدغه‌های پیشین پشت پا زد. چه تضمینی وجود دارد که جبهه پایداری بعد از به قدرت رسیدن پشت پا به میثاق‌نامه ولایت نزند. مگر نه این است که آقای احمدی‌نژاد مورد تائید آقای مصباح بود و شما هم مورد تائید آیت‌الله مصباح هستید. آیا تائید آیت‌الله مصباح کار را درست می‌کند؟

روانبخش در پاسخ به این پرسش گفت: باید همواره خودمان را با متر و خط کش تطبیق بدهیم، و هیچکس نمی‌تواند ادعا کند که در آینده منحرف نشود.

وی ادامه داد: تا شیطان دست از کارش برنداشته شما نمی‌توانید ادعا کنید که منحرف نمی‌شوید.

این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری اضافه کرد: باید مراقب باشیم و توکل ما به خدا باشد. امیدواریم با ارتباطی که با بزرگان پیدا می‌کنیم و به نصایح آنها اهمیت می‌دهیم از خطر انحراف در امان بمانیم.

روانبخش همچنین در پاسخ به سئوالی در مورد ارتباط این جبهه با جریان پایداری و وجود مستندات کافی در این زمینه اظهار داشت: اصل جبهه پایداری برای مقابله با جریان انحرافی است و با این مستنداتی که دیگران می‌گویند، زن بچه مرده هم می‌خندد.

چرخش 180 درجه‌ای در انتقاد از دولت

وقتی علی اصغر زارعی دیگر عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در مورد بی‌تقوایی برخی افراد نسبت به اعضای این جبهه صحبت می‌کرد، یکی از حاضران با صدای بلند گفت: شما خودتان انواع تهمت‌ها را به دیگران می‌زنید...

در این لحظه زارعی با بالابردن تن صدای خود مانع از ادامه اعتراض این شخص شد و در ادامه با چرخش 180 درجه‌ای به تمجید از عملکرد دولت نهم و دهم پرداخت و گفت: ما کماکان از دولت حمایت می‌کنیم چراکه دولت نهم و دهم عملکرد بسیار خوبی از خود به ثبت رسانده است؛ عملکردهایی که خدمت به مردم و در راستای عدالت ورزی بوده است. الان هم از عملکرد خوب دولت حمایت می‌کنیم اما آنچه که برای ما قابل تحمل نیست و در آن اختلاف نظر داریم در تبعیت از رهبری است.

اتمام جلسه با پرسش‌های بی‌پاسخ

این جلسه در حالی به پایان رسید که تعداد قابل توجهی از سئوالات کتبی حاضران بی‌پاسخ مانده بود و روانبخش به بهانه اینکه حاضران در همایش خسته شدند و تعدادی از سئوالات تکراری است، پایان جلسه را اعلام کرد.

در همین حال جوانی به سمت سخنرانان رفت و با صدای بلند گفت: شما چشم خودتان را درباره دیگران باز می‌کنید اما در مورد خودتان بسته!

پس از اتمام جلسه تعداد قابل توجهی از شرکت‌کنندگان به سمت اعضای شورای مرکزی جبهه پایداری رفتند تا پیرامون مباحث مطرح شده در این نشست اظهارنظر کنند. صحبت‌هایی که بین این افراد و اعضای جبهه مطرح شده بود به گونه‌ای چالش‌برانگیز بود که مانع از هدایت سخنرانان به بیرون از سالن شده بود.

در صحبت‌های اعضای جبهه پایداری اسامی تعدادی از مسئولان کشور اعلام می‌شد که به اعتقاد یکی از معترضان، این گونه صحبت‌ها عاقبت خوبی ندارد و مغایر با رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

وی به یکی دیگر از معترضان گفت: نمی‌دانم این افراد با این همه تهمت‌هایی که به مسئولان و شخصیت‌ها می‌زنند در روز قیامت چگونه می‌خواهند جواب بدهند.

متقی‌فر تنها ماند

تنها مجید متقی‌فر از حجم زیاد سئوالات و شبهات بی‌بهره مانده بود و بیرون از سالن جلسات با یکی از روحانیون خوش و بش می‌کرد که محمدحسین استاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و علی محمدی، از مسئولان ستاد اقامه نماز جمعه قم به جمع آنها پیوستند.

در حاشیه این جلسه، نشریه 9 دی به مدیر مسئولی حمید رسایی به همراه یک جلد کتاب در مورد تشکیل فراماسونری جدید به صورت رایگان در بین شرکت‌کنندگان توزیع شد.

عدم پاسخ ذوالنور به یک سئوال

یکی دیگر از حاشیه‌های این همایش حضور حجت الاسلام مجتبی ذوالنور جانشین سابق نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران که برای شرکت در انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه قم اعلام آمادگی کرده، بود.

وقتی جلسه تمام شد، تعدادی از جوانان به سمت ذوالنور رفتند و از او در مورد جریان انحرافی و وابستگی جبهه پایداری به این جریان سئوالاتی می‌پرسیدند.

یکی از این افراد به ذوالنور گفت: آقای ذوالنور اگر جامعه مدرسین لیستی از آقای لاریجانی و آقای بنایی و شما را تائید کند آیا شما در این لیست قرار می‌گیرید؟

ذوالنور از پاسخ به این سئوال طفره می‌رفت تا اینکه این شخص چندین بار سئوالش را تکرار کرد و ذوالنور هم به تعداد سئوال‌های مطرح شده گفت: "نه کسی با من در این زمینه صحبت کرد و نه من با کسی صحبت کردم."

جبهه پایداری در درون اصولگرایی

فردی دیگری به ذوالنور گفت: آقای ذوالنور خیلی شفاف بگوئید جبهه پایداری یا جبهه متحد اصولگرایان؟ ذوالنور هم به این فرد که پشت سر او ایستاده بود نگاه کرد و گفت: جبهه پایداری در درون اصولگرایی است.

جوان دیگری از ذوالنور در مورد احتمال ارتباط جبهه پایداری با جریان انحرافی پرسید که او گفت: فکر نمی‌کنم ارتباطی با هم داشته باشند چون اعضای جبهه پایداری از منتقدان دولت هستند. یعنی نسبت به جریان انحرافی موضع‌گیری کردند.

در پایان این گفتگوها یکی از جوانان به خبرنگار مهر گفت: این معما برای من بی‌پاسخ مانده است که چطور بعضی از اعضای جبهه پایداری مرتکب تهمت و افترا می‌شوند و چطور دم از گفتمان امام و رهبری می‌زنند؟


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.057 seconds.